۲۰ بهمن

مفاهیم راهبردی در منهاج فردوسیان

این کتاب برای آنان که می‌خواهند مفاهیم راهبردی را به معنی درست آن دریابند، مفید است.

مقدمه:
این کتاب، به غرض بازتعریف تمام مفاهیم اساسی و مهم دینی برای پالایش و پیرایش از انحرافات عرفا و صوفیه، تدوین گردید؛ مفاهیمی همچون اخلاص، فنا، بقا، بهشت و جهنم، وحدت وجود و نیت.
نقش مفاهیم راهبردی در ساختن شخصیت انسان، همانند نقش مصالح در ساختن ساختمان است. هر گاه برای ساختن یک بنا، از مصالح فاسد استفاده شود، یا آن بنا ساخته نمی‌شود و یا اگر ساخته شود، دوام و قوام لازم را نخواهد داشت.
همچنین می‌توان نقش مفاهیم راهبردی در ساختن انسان را به مواد غذایی در ساختن غذا تشبیه کرد. هر گاه مواد اولیه برای تهیه‌ی غذا، فاسد باشد، غذای تهیه شده از مواد فاسد نیز فاسد خواهد بود و خوردنش، موجب مریضی و حتی مرگ، خواهد گردید. با این حساب، توجه جدی به بازتعریف مفاهیم راهبردی، یکی از ضرورت‌های امر تربیت و رساندن به کمال و سعادت می‌باشد.

فهرست این کتاب را رایگان از «ایــنــجــا» دریافت کنید

قیمت: ۱۰ هزار تومان

خرید از گزینه‌ی زیر، به منزله‌ی قبول شرعی شرط ضمن عقد خرید است. .

*****

برای بازدید از «فروشگاه آثار تربیتی حاج فردوسی» کلیک کنید

کلمات کلیدی: , , , , , , , ,

21
دیدگاهتان در باره‌ی مطلب بالا را بنویسید

 
 
 
15 نویسندگان
6 پاسخ‌ها
2 دنبال کنندگان
 
مرتب کردن بر اساس بیشترین بازخورد
مرتب کردن بر اساس داغ‌ترین دیدگاه
4 نویسندگان برتر
  مشترک شوید  
جدیدترین نظرات قدیمی‌ترین نظرات نظرات با امتیاز بالا
اشتراک برای:
جعفر مجاهد

باید به این نکته نیز توجه داشت که امروزه انواع و اقسام رسانه و وسایل ارتباط جمعی در اختیار مردم قرار دارد از قبیل رادیو، تلویزیون و روزنامه و… لذا اصحاب رسانه ها هم با استفاده از مطالب علمی دانشمندان در این راستا می توانند قدم بردارند تا از رشد و گسترش افکار فاسد گروه های انحرافی که مورد حمایت قدرت های استکبار و ضد دین هم هستند، جلوگیری شود

رها

به نظر من بهترین راه کار اینه که افراد مورد قبول اجتماع در رسانه های عمومی به افشاگری علیه این فرق ضاله بپردازند و پرده از چهره زشت این گروه ها بردارند البته در این راستا هم می توانند اقدام کنند و علیه اعمال غیر معقول و غیر مشروع آنها افشاگری کنند و از آنجایی که افراد پرنفوذ مثل مراجع و دانشمندان مقبولیت بیشتری در اجتماع دارند نفوذ کلامشان بیشتر می باشد.

وحدتی

مردی به امام صادق ـ علیه السلام ـ عرض نمود: در این عصر گروهی پدید آمده اند به نام صوفی، درباره آنها چه نظر دارید و چه می فرمایید! امام صادق ـ علیه السلام ـ به صراحت فرمودند: هر کس به آنان متمایل و راغب گردد از همان فرقه محسوب می شود و با آنها محشور می گردد همانا آنها دشمنان ما هستند به زودی جماعتی بیایند که ادعای دوستی ما را نمایند ولی تمایل به آنان (صوفیه) داشته، خود را شبیه آنان کنند… هرکس آنان را انکار نموده و رد نمایند مثل کسی است که در رکاب رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ با کفار جهاد کرده باشد.[

علی کاظمی

شاید این بخش از سخنان امام صادق ـ علیه السلام ـ به عصر و زمان ما اشاره داشته باشد که گروه های متعددی در قالب های گوناگون ادعای دوستی اهل بیت ـ علیهم السلام ـ را دارند ولی اعمال و رفتارشان هیچ سنخیتی با راه و رسم ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ ندارد.

منجزی

کاری که ائمه معصومین انجام میدادن بهترین کار بود یعنی مواجهه فکری و علمی، بزرگان دین در مواجهه با صوفیان و برداشت های مختلف آن ها را از تعالیم و قوانین قرآن و سیره و روش پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و امیرالمومنین گوش زد می نمودند، و به طور مستدل نشان می دادند که صوفیان از علوم قرآن و احکام فقهی و فلسفه عملکردهای مختلف ائمه دین بی اطلاع می باشند.

مجتبی سلیمی

این گروه ها و افراد منتسب به آنها را وقتی که روش های قبلی موثر نیافتد، باید از خود طرد کرد و در عمل آنها را نفی نمود به صورتی که در مجالست و معاشرت های اجتماعی از آنها دوری گزید. چنان چه ائمه ـ علیهم السلام ـ مجالست با صوفیان و افراد منتسب به این گروه ها را جز برای مواجهه علمی و فکری ممنوع کرده اند.

قاسمی

دین اسلام دین یک جانبه نگر نیست بلکه دینی همه جانبه نگر است. لذا وقتی که کسی از اسلام درک درستی داشته باشد می تواند با انحرافات موجود مقابله کند. لطفا این درک رو در جوانان ما بالا ببرید

کوثر دینی

برای مقابله با تصوف و صوفی گری، ابتدا باید اسلام راستین و صراط مستقیم را درست بشناسیم، یعنی هم خودمان درک درستی از اسلام داشته باشیم و هم کسانی که در معرض خطر صوفیان و فرقه های انحرافی قرار می گیرند درک صحیحی از اسلام برای آن ها ارائه دهیم

محسن احمدی

امروزه یکی از مشکلات فراروی جوانان این مرز و بوم وجود این فرقه های نامشروع و گمراه کننده مانند صوفیه است که در قالب عرفان اسلامی و سیر و سلوک افراد زیادی را از صراط مستقیم گمراه می کنند که البته با حمایت قدرت های خارجی در پشت پرده تصوف و سیر و سلوک به اقدامات خلاف شرع فراوانی نیز دست می زنند. اما برای مقابله این گروه ها چه باید کرد؟ ایا منهاج فردوسیان برای مقابله با آن ها کافی است؟؟

جانان

تفکر باطل صوفی گری از حدود قرن دوم هجری شکل گرفت و با استفاده از حمایت های برخی حکام و خلفا و نیز بهره گیری از وضعیت نامناسب اجتماعی در طول تاریخ همواره پیروانی را اطراف خود جمع کرده و تعداد فراوانی را به ضلالت و گمراهی کشاند.

حمیده

سلام. کتاب هاتون همه اینترنتیه؟ و مجازی؟ نسخه های چاپی که بشه به صورت حضوری خریداری کرد وجود ندارن؟؟؟ لدفن پاسخ بدین

محمدحسین

ما علاوه بر مفاهیم راهبردی به برنامه‌ریزی راهبردی نیز نیاز داریم. برنامه ریزی راهبردی فرایندی است سازمانی برای تعریف هدف و تصمیم‌ گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی، صورت می ‌گیرد. این فرایند افراد و منابع را نیز شامل می‌ شود.

ابراهیم _ اس

سلام علیکم حاج فردوسی
بنظر شما مرجع ضمیر «هذا» در آیه «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ» چیست؟

و آیا این آیه شریفه را می توان در رکوع، سجود و یا قنوت نماز واجب خواند؟

با تشکر.

نادر

هر یک از فرق صوفیه، آداب و احکام خاصی دارند که شاید بعضی از آنها در سایر فرقه ها دیده نشود.
منشأ و مبدأ این احکام در تصوف به قطب که همان رهبر صوفیان وابسته است و به همین جهت است که در میان متصوّفه آداب و عقاید متفاوتی شکل گرفته است.

نگین صدف

سلام به همه دست اندر کاران و فعالان پیج حاج فردوسی سوالی برام پیش اومد منظور از مفاهیم راهبردی کدوم مفاهیم هستش؟؟ اگر میشه توضیح بدین ممنون از همگی

ناشناس

برنامه‌ریزی راهبردی برای برنامه‌ریزی مؤثر به منظور تصویر کردن طرح و برنامه یک سازمان بکار می‌رود، اما هرگز نمی‌تواند مشخصا پیش‌بینی کند بازار در آینده دقیقاً چگونه خواهد بود و در آیندهٔ نزدیک چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

فرشته

کتاب هاتون واقعا مفید و کامله من الان درحال مطالعه کتاب بهشت جهنم هستم و واقعا تاثیر گذاره من هیچ انحرافی توی حرف ها و دیدگاه هاتون ندیدم تاحالا موفق و پیروز باشید

سمیه شیرزاد

ممکن است کسانى داراى اراده هاى محکم براى انجام مقاصدى باشند، ولى انگیزه آنها رسیدن به اهداف مادّى باشد؛ امّا سالکان راه خداکسانى هستند که اراده نیرومند آنان آمیخته با خلوص نیّت و برخاسته از انگیزه هاى الهى است. در آیات قرآنمجید و روایات اسلامى، به کمتر چیزى به اندازه اخلاص نیّت اهمّیّت داده شده است. در جاى جاى قرآنمجید و کلمات معصومین(علیهم السلام) سخن از اخلاص نیّت به میان آمده و عامل اصلى پیروزى در دنیا و آخرتشمرده شده است؛ و اصولاً از نظر اسلامهر عملى بدون اخلاص نیّت بى ارزش است.

علیرضا

در آیات قرآن مجید و روایات اسلامى، به کمتر چیزى به اندازه اخلاص نیّت اهمّیّت داده شده است. اخلاص نیّت عامل اصلى پیروزى در دنیا و آخرت شمرده شده است؛ و هر عملى بدون اخلاص نیّت بى ارزش است. از آیات متعدّد قرآن که در این زمینه وارد شده به خوبى استفاده مى شود که اخلاص، اساس دین و شالوده محکم و رکن رکین آن است.

فرهاد

در پاسخ به مطالب شما باید بگم که مسئله اخلاص از مشکل ترین کار ها شمرده شده به گونه اى که تنها اولیاء اللّه و بندگان خاصّ خدا به اخلاص کامل مى رسند، هرچند اخلاص در هر مرحله اى محبوب و مطلوب است.